AHKÝB’TEN 65 MÝLYON DOLARLIK ÝHRACAT, ÜÇ PAZARDA REKOR ARTIÞ
Akdeniz Hazýr Giyim ve Konfeksiyon Ýhracatçýlarý Birliði (AHKÝB), ekim ayýnda geçen yýlýn ayný dönemine kýyasla yüzde 103,7 artýþla 65,1 milyon dolar ihracat gerçekleþtirdi.
Yýlýn 10'uncu ayýnda bölge ihracatýnýn yüzde 73'ü bayan dýþ giyim, bay dýþ giyim ve giyim aksesuarlarýnda kümelenirken en yüksek deðerlere ulaþýlan ülkeler Irak, Hollanda ve Kazakistan oldu.
AHKÝB Yönetim Kurulu Baþkaný Gürkan Tekin, Türkiye geneli sektörel daralmaya raðmen Akdenizli firmalarýn uluslararasý arenada güçlü bir toparlanma ve pazar çeþitlendirmesi sergilediðini belirtti. Türkiye hazýr giyim ve konfeksiyon sektörünün ekim ayýnda geçen yýlýn ayný dönemine göre yüzde 3,8'lik azalýþla 1,51 milyar dolar ihracat deðerine ulaþtýðýný ifade eden Baþkan Tekin, genel tabloda daralma görünmesine raðmen Akdenizli firmalarýn pozitif fark yarattýðýný vurguladý. Baþkan Gürkan Tekin, “Bölge firmalarýmýzýn baþarý hikâyesi, pazar odaklý üretim, hýzlý sipariþ çevrimleri ve esnek tedarik zinciri yönetimi ile mümkün oluyor. Ancak bu kazanýmý kalýcý kýlmak için lojistik altyapý, uygun finansman ve markalý ürün geliþtirme desteklerinin artýrýlmasý gerekiyor” dedi.
“Avrupa'nýn hýzlý moda zincirlerinin ve Orta Doðu'nun butik tedarikçisinin güvenilir partneri haline geliyoruz”
AHKÝB üyelerinin pazar çeþitliliðini önümüzdeki dönemde dijital satýþ kanallarý, yeþil üretim sertifikalarý ve markalý iþ birlikleriyle geniþletme çabasýnda olduðunu kaydeden Baþkan Gürkan Tekin, “Akdeniz'den çýkan markalar, Avrupa'nýn hýzlý moda zincirlerinin ve Orta Doðu'nun butik tedarikçisinin güvenilir partneri haline geliyor. Irak, Hollanda ve Kazakistan pazarlarýnda elde ettiðimiz dikkat çekici büyüme coðrafi yakýnlýðýn ötesinde kültürel uyum ve kalite standardýnýn kazandýrdýðý bir avantajdýr.” diye konuþtu.
Bayan dýþ giyim ve bay dýþ giyim bölge ihracatýný sýrtladý
Ürün ve pazar daðýlýmýna bakýldýðýnda AHKÝB'in ekim ayý ihracatýnda bayan dýþ giyimin yüzde 42, bay dýþ giyimin yüzde 24 pay ile öne çýktýðýný belirten Gürkan Tekin, þu deðerlendirmeyi yaptý: “Yýlýn 10'uncu ayýnda 6 bin 316 ton ürünü uluslararasý pazarlarda deðere dönüþtürdük. Ekim ayýnda yüzde 85 artýþ ve 27,6 milyon dolar deðer ile bayan dýþ giyim ilk sýrada yer aldý. Bunu yüzde 117 artýþ ve 15,6 milyon dolar deðer ile bay dýþ giyim ikinci sýradan, yüzde 348 artýþ ve 4,4 milyon dolar deðer ile giyim aksesuarlarý (kravat, þal, mendil, çorap vb.) üçüncü sýradan takip etti. Söz konusu dönemde ihracat hacminde anlamlý artýþlar saðladýðýmýz ürün gruplarýný incelediðimizde diðer spor ve yüzle kýyafetleri, yünlü ev tekstili, suni-sentetik yatak kýyafetleri, bebe giyim eþyasý ve yünlü yatak kýyafetleri öne çýktý” diye konuþtu.
SUN RTV | Mersin | Kurumsal Web Sitesi | www.sunrtv.com.tr | © Copyright 2021-2025 Tüm Haklarý Saklýdýr.
URA MEDYA


